2013. július 22., hétfő

Milyen a jó kozmetikus?

Nem gondoltam volna, hogy egy ilyen posztot is kell írnom, de sajnos egyre inkább azt látom/hallom, hogy (elsősorban) a fiatalok nem mennek el kozmetikushoz, mert nagyon fáj a tisztítás. Viszont nem ez lehet az egyetlen felmerülő probléma, lássuk mire kell figyelni

Első és legfontosabb a szakember kiválasztása. A legjobb, ha barátnők, ismerősök véleményét kéritek ki erről, sőt, akár el is kísérhetitek a következő kezelésükre, hogy személyesen is lássátok, hogyan dolgozik. Sokaknak fontos a szimpátia, ez esetben elkerülhetetlen az első személyes találkozás időpont-egyeztetés előtt. Lehet, hogy még így sem fogjátok elsőre megtalálni az "igazit", de jobb, mint látatlanban, telefonon bejelentkezni.

Kozmetikus
Másik amire figyelni kell, az maga a kozmetikus hölgy. Az mindegy, hogy idős vagy fiatal, vagy hogy mikor végezte el a szakmáját. Bár az igaz, hogy minden korosztály más módszereket tanult, de az alapok általában ugyanazok kellenek, hogy legyenek. A kozmetikus legyen ápolt, a ruhája tiszta, továbbá fontos a kedvesség és segítőkészség is. A munka során tiszta eszközöket használjon, és ne hagyja magára a vendéget. A vendég első látogatásakor elengedhetetlen, hogy minden lépésről beszéljen neki, hogy tudja mi fog vele történni. Minden általa tanult problémára tudjon tanácsot adni. Mindenkire fordítson kellő figyelmet, ne azt érezze a vendég, hogy "futószalagon" történik a kezelése. Arctisztítás során nem szabad fájdalmat okozni, mert nem attól lesz jó és sikeres a kezelés, ha szenved a vendég. Nálam egyszer sem fordult elő, hogy fájdalomra panaszkodott volna bárki, mégis mindig teljesen ki tudtam tisztítani az arcukat. Az sem jó, ha utána sokáig piros marad a bőr. Ideális esetben már akkor nem látszik az arcon semmi, ha a vendég kilép az ajtón.

A kozmetika
Legyen tiszta, rendezett, barátságos, kellemes légkörű, friss illatú. Az elrendezésnél sokaknak fontos, hogy bármilyen kezelésen vannak ott, a hirtelen betoppanó vendégek ne lássák, hogy mi történik velük. Nem szükséges ehhez külön helyiség, egy függöny vagy egy paraván is tökéletesen megfelel erre a célra. Ha akár egyszemélyes is az üzlet, legyen lehetőség a kísérő személyeknek leülni, újságot olvasni stb. Sok helyen van gyereksarok, bár ehhez nagyon területű helyiségre van szükség.

Felszerelés
Nem kell, hogy a legdrágább termékekkel dolgozzon, mert a kezelések árai is nagyon magasak lennének. Lényeg, hogy minden vendég számára megfelelő krémek legyenek, ne csak egy, amit minden vendégen használ.

Ennyi jutott eszembe erről a témáról, ha valamit kifelejtettem írjatok-kérdezzetek bátran
forrás: google

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése